Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a stabilit că utilizarea sintagmei ”preţuri Dr. Max de mici”, atât în farmacii, cât şi în spoturile publicitare e o practică comercială incorectă deoarece sugerează că farmaciile Dr. Max au cele mai mici preţuri, lucru ce nu a putut fi dovedit.
ANPC constată o practică comercială incorectă la farmaciile Dr. Max
„În urma verificărilor desfăşurate de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), în lanţul de farmacii Dr. Max, echipele de control au constatat utilizarea, atât în farmacii, cât şi în spoturile publicitare din mass-media, a sintagmei ‘preţuri Dr. Max de mici’.
Acest lucru a fost considerat o practică comercială incorectă, cu impact la nivel naţional, considerându-se că, prin această formulare, i se sugerează consumatorului mediu faptul că, farmaciile Dr. Max, au cele mai mici preţuri ale unor produse, comparativ cu alte lanţuri de farmacii, fapt care nu a putut fi dovedit”, a transmis ANPC într-un comunicat citat de Agerpres.
Președintele ANPC, Horia Constantinescu, a dat la începutul acestei luni un Ordin pentru încetarea acestei practicii comerciale incorecte, dat fiind că mesajul conţine informaţii false, ce pot induce consumatorul în eroare.
„Caracterul înşelător al acestei practici este determinat de faptul că nu explică, concret, în ce constă avantajul menţionat al consumatorului (dacă este vorba de un preţ redus sau de avantajul conferit de achiziţionarea unui bun de calitate superioară)”, se mai spune în comunicat.
Mesajul publicitar a fost deja scos din farmacii şi din campaniile în derulare, urmând să fie înlocuit complet din toate comunicările comerciale ale lanțului de farmacii.